We doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk te behandelen en te woord te staan. Natuurlijk is het toch mogelijk dat u niet tevreden bent. We willen dit dan graag zo snel mogelijk weten, zodat we dit met u kunnen bespreken. We begrijpen dat u het misschien lastig vindt om een klacht in te dienen, maar wij stellen het op prijs als u ons vertelt waar u ontevreden over bent. Zo kunnen we eventuele misverstanden worden opgelost en kunnen wij de kwaliteit van onze zorg met andere ogen bekijken en zonodig verbeteren.
U kunt uw klacht en /of aanmerkingen vermelden in ons klachten formulier (zie hieronder) waarna wij zo snel mogelijk de ontvangt van uw klachten zullen bevestigen. Ons streven is om uw klachten binnen 2 weken af te handelen.
Als u het lastig vindt om uw klacht rechtstreeks aan ons kenbaar te maken, of u bent niet tevreden na onze reactie?
Dan kunt u uw klacht met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris opnemen van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijns (SKGE). Deze klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht/probleem. Hij/Zij kiest geen partij en daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. Voor het indienen van uw klacht en de folder kunt u het formulier op de site van de SKGE gebruiken www.skge.nl/klacht-indienen/huisartsenzorg/klachten/indienen-klacht gebruiken/lezen. De klachtenfunctionaris is eventueel ook te bereiken op telefoonnummer: 088 0229190
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.